>
Seo-pozycjonowanie

Analiza konkurencji pod kątem SEO – dlaczego warto zainwestować w audyt SEO?

Analiza konkurencji powinna być absolutną podstawą planowania i wdrażania strategii obecności Twojej firmy w Internecie. Dlaczego? Audyt SEO konkurencji pozwoli Ci zdefiniować Twoich głównych rywali w walce o czołowe pozycje w wyszukiwarce i portfele klientów, określić optymalny budżet, który powinieneś przeznaczyć na SEO, audyt odkryje także przed Tobą mocne i słabe strony Twojego internetowego biznesu. Jeśli zatem chcesz uniknąć kosztownych błędów podczas budowania strategii obecności Twojej firmy w Internecie zainwestuj w kompleksowy audyt SEO.

Analiza konkurencji pod kątem SEO – dlaczego warto zainwestować w audyt SEO?

Analiza konkurencji powinna być absolutną podstawą planowania i wdrażania strategii obecności Twojej firmy w Internecie. Dlaczego? Audyt SEO konkurencji pozwoli Ci zdefiniować Twoich głównych rywali w walce o czołowe pozycje w wyszukiwarce i portfele klientów, określić optymalny budżet, który powinieneś przeznaczyć na SEO, audyt odkryje także przed Tobą mocne i słabe strony Twojego internetowego biznesu. Jeśli zatem chcesz uniknąć kosztownych błędów podczas budowania strategii obecności Twojej firmy w Internecie zainwestuj w kompleksowy audyt SEO.

Audyt SEO konkurencji dla kogo?

Zwykło się uważać, że analiza konkurencji pod kątem SEO to usługa dedykowana wyłącznie klientom, rozpoczynającym swoją przygodę z pozycjonowaniem i budowaniem swojej obecności w Internecie, tymczasem wiele cennych informacji i inspiracji z audytu mogą wynieść także firmy o gruntowanej pozycji on-line.

Dla kogo zatem przeznaczony jest audyt SEO konkurencji? Zainwestuj w audyt SEO, jeśli właśnie stawiasz pierwsze kroki w Internecie, ale także jeśli od kilku lat stale inwestujesz w pozycjonowanie, a aktualnie planujesz zwiększenie budżetu reklamowego bądź nie jesteś zadowolony z dotychczasowych efektów i szukasz przyczyny, a także nowych pomysłów, które pozwolą Ci osiągnąć czołowe pozycje. To usługa także dla Ciebie, jeśli jesteś niekwestionowanym liderem rynku – warto obserwować co robi konkurencja, by w porę wychwycić działania, które mogą zachwiać Twoją pozycją, podjąć decyzję o intensyfikacji działań, zwiększeniu budżetu czy nowych obszarach, w które warto zainwestować.

Co powinien zawierać audyt SEO?

Zakres audytu SEO za każdym razem ustalany jest indywidualnie z klientem. Jego obszerność i kluczowe elementy uzależnione są od celu, jaki chce uzyskać klient, niemniej jednak audyt SEO powinien skupiać się na kilku najważniejszych elementach.

Po pierwsze, dzięki audytowi poznasz swoją konkurencję. Audyt weryfikuje Twoich realnych rywali. Zdarza się tak, że ci, których uważasz za swoich największych konkurentów – wcale niemi nie są. Inwestują w inne obszary i słowa kluczowe, tym samym audyt potrafi wskazać zupełnie nowych konkurentów, o których nie miałeś pojęcia, a którzy sprawnie szykują się do tego, by uszczknąć Twój kawałek tortu.

Audyt umożliwia weryfikację słów kluczowych – ich skuteczność i konkurencyjność. Nawiązując współpracę z agencją SEO zwykle posiadasz listę słów kluczowych, pod którymi chciałbyś pojawić się w wyszukiwarce, tymczasem może okazać się, że są one nierentowne bądź bardzo konkurencyjne (wymagają inwestycji przekraczających Twoje aktualne możliwości finansowe). Analiza działań konkurencji potrafi wskazać także nowe słowa kluczowe i obszary, w które warto zainwestować.

Analiza konkurencji pozwala oszacować optymalny budżet. Wykonanie audytu SEO umożliwia oszacowanie, jakie nakłady finansowe przeznacza na działania SEO Twoja konkurencja. Kalkulacji takich dokonuje się na podstawie ilości i jakości, a także intensywności przyrostu linków przychodzących oraz słów kluczowych, na które pozycjonowana jest witryna.

Dzięki audytowi poznasz mocne i słabe strony Twojego internetowego biznesu. Analiza wskaże punkty, które wymagają inwestycji, ale także obszary, w których osiągasz przewagę nad konkurencją. Audyt SEO konkurencji umożliwia realne uplasowanie Twojej pozycji względem biznesowych rywali.

Audyt SEO konkurencji przeprowadzany jest w dwóch obszarach – off-site i on-site. Analiza działań off-site obejmuje weryfikację – liczby, jakości oraz intensywności przyrostu linków przychodzących (kierujących do witryny Twoich konkurentów). Analiza on-line skupia się na określeniu w jakim stopniu Twoi konkurenci przygotowani są do procesu pozycjonowania - oceniana jest liczba oraz jakość kontentu, nasycenie słowami kluczowymi, struktura adresów url, obecność atrybutów alt oraz wiele innych składowych.

Audyt SEO

Narzędzia umożliwiające sprawdzenie działań konkurencji

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, które umożliwiają monitorowanie działań konkurencji – możemy wybierać spośród darmowych oraz płatnych aplikacji. Darmowe przeznaczone są dla właścicieli witryn, którzy chcieliby poznać szacunkowe dane o swoich konkurentach. Znacznie bardziej wiarygodne są narzędzia płatne, z których korzystają firmy specjalizujące się w SEO – prezentują one szerszy zbiór danych. Oto kilka z nich:

SEO for Firefox – darmowa wtyczka do przeglądarki Firefox, pozwala sprawdzić PageRank danej witryny oraz liczbę linków przychodzących.

SEO SpyGlass – również wtyczka do Firefoxa, dostępna w wersji darmowej oraz płatnej, pozwala na dokładniejszą analizę profilu backlinków (linków prowadzących do witryny), a także linkowania wewnętrznego. Pozwala na weryfikację słów kluczowych, na które pozycjonuje się konkurencja.

Majestic SEO/ Ahrefs – płatne, profesjonalne narzędzia umożliwiające precyzyjną analizę backlinków.

SEMSTORM/ SENUTO – płatne, profesjonalne narzędzia umożliwiające złożoną analitykę. Dzięki zastosowaniu tych narzędzi dokładnie prześledzić działania on-line Twojej konkurencji.

Dlaczego warto powierzyć wykonanie audytu SEO profesjonalistom?

Suche dane niewiele mówią, istotna jest interpretacja pozyskanych w wyniku audytu informacji i przełożenie ich na biznesowe realia. Odniesienie danych do sytuacji panującej na rynku i przygotowane dla klienta wskazówek oraz wytycznych, a także kompleksowego planu działań możliwe jest tylko dla osób znających realia i na co dzień zajmujących się pozycjonowaniem oraz obsługą klientów w zakresie marketingu internetowego.

Nowości na naszym blogu

Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) oraz podobne technologie w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia.