>
Seo-pozycjonowanie

Pozycjonowanie, czyli SEO - z angielskiego: Search Engine Optimization

Polega na odpowiednim zarządzaniu treścią strony oraz jej kodem w celu lepszego dopasowania się do algorytmu wyszukiwania, co skutkuje na wyświetlaniu jej “wyżej” na liście wyników. A jak wiadomo - ludzie z natury są leniwi - przeglądają tylko kilka pierwszych pozycji, oraz jeśli coś im wpadnie w oko - dokonają zakupu lub skorzystają z usługi bez przekopywania milionów innych ofert. Bo jak wiadomo czas to pieniądz. Zatem korzystając z tej nowoczesnej metody reklamy, nasza firma ma większą szansę odnieść sukces i przyciągnąć więcej klientów, tylko dzięki temu, że będzie lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie, czyli SEO - z angielskiego: Search Engine Optimization

Polega na odpowiednim zarządzaniu treścią strony oraz jej kodem w celu lepszego dopasowania się do algorytmu wyszukiwania, co skutkuje na wyświetlaniu jej “wyżej” na liście wyników. A jak wiadomo - ludzie z natury są leniwi - przeglądają tylko kilka pierwszych pozycji, oraz jeśli coś im wpadnie w oko - dokonają zakupu lub skorzystają z usługi bez przekopywania milionów innych ofert. Bo jak wiadomo czas to pieniądz. Zatem korzystając z tej nowoczesnej metody reklamy, nasza firma ma większą szansę odnieść sukces i przyciągnąć więcej klientów, tylko dzięki temu, że będzie lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie, czyli SEO = zwiększanie sprzedaży

Tak samo, jak w tradycyjnym biznesie, w środowisku internetowym musimy zatroszczyć się o odpowiednią promocję. Tylko w ten sposób uda nam się dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy wybiorą nasze usługi, zamiast konkurencji. Jeśli dopiero zaczynamy działać online, możemy czuć się przytłoczeni ilością nowych pojęć i zadań do wykonania. Najważniejsze jednak, by zacząć od pozycjonowania, bo to klucz do sukcesu w internetowej promocji. Poznajmy najważniejsze informacje na ten temat.

Pozycjonowanie, czyli SEO = zwiększanie sprzedaży

Tak samo, jak w tradycyjnym biznesie, w środowisku internetowym musimy zatroszczyć się o odpowiednią promocję. Tylko w ten sposób uda nam się dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy wybiorą nasze usługi, zamiast konkurencji. Jeśli dopiero zaczynamy działać online, możemy czuć się przytłoczeni ilością nowych pojęć i zadań do wykonania. Najważniejsze jednak, by zacząć od pozycjonowania, bo to klucz do sukcesu w internetowej promocji. Poznajmy najważniejsze informacje na ten temat.

Zacznij od SEO

Pozycjonowanie stron to kilka elementów składających się na całość. W pierwszej kolejności warto wspomnieć o SEO (ang. Search Engine Optimalization), przez co rozumiemy naturalne, bezpłatne wyniki wyszukiwania, określane też jako organiczne. To absolutna podstawa, aby nasza witryna mogła osiągać jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Chociaż istnieje kilka wyszukiwarek, to liczy się tak naprawdę tylko jedna - Google, więc jeśli tu będziemy wysoko, możemy być pewni, że klienci będą odwiedzać naszą stronę internetową.

Bardzo obrazowe jest porównanie wysokiej pozycji w Google do lokalizacji tradycyjnego sklepu w mieście. Jak jest on w centrum, możemy być niemal pewni, że ludzie będą do niego zaglądać, jak zaś na uboczu, to niestety, ale frekwencja będzie niższa. To “ubocze” stanowi dalsze strony wyszukiwarki - nie pierwszą czy drugą, lecz odległe, na które nikt nie zagląda. Takie to właśnie czasy, że liczy się szybkość podejmowania decyzji, bo za duża jest oferta i to w każdej dziedzinie, dlatego też przeciętny człowiek nie ma czasu, aby przeglądać wszystkiego, co dostępne. Zresztą, to niezależne od epoki, w której się żyje, bo przecież, wolimy pójść do sklepu, który mamy “pod nosem”, niż przemierzać kilometry, by kupić to, czego poszukujemy.

Pozycjonowanie, czyli SEO

Dodatkowe działania pozycjonerskie

Jest jednak i drugi element układanki - PPC (ang. Pay Per Click), czyli płatne reklamy, jak najbardziej znane Google Ads dawniej AdWords. Różnią się od SEO tym, że działają błyskawicznie, tzn. płacimy i po krótkim czasie (choć zależy to od wielu czynników, jak budżet innych reklamodawców itd.) nasza reklama może wylądować na samej górze wyników wyszukiwania. W SEO co prawda nie ma tak prędko, bo tu potrzeba czasu, żeby zobaczyć efekt.

Może i brzmi to zachęcająco, ale nie zapominajmy, że reklamy AdWords nie wyglądają naturalnie, bo opatrzone są informacją “reklama”. A jak wiadomo, dzisiaj, gdy przesyt informacji na każdym kroku - od nachalnych komunikatów się ucieka. To oznacza, że klienci chętniej klikają w naturalne wyniki (SEO), niż płatne (PPC), bo zwyczajnie mają dość komunikatów reklamowych. Niemniej, jak połączymy SEO z PPC, otrzymamy SEM (ang. Search Engine Marketing), czy całość działań potrzebnych do wypromowania strony internetowej. Są firmy stosujące tylko jedną z tych technik (SEO lub PPC), są i takie, które wykorzystują obie (SEM).

Dlaczego warto się pozycjonować?

Niezależnie od tego, jak zamierzamy się promować, pamiętajmy, że pozycjonowanie to podstawa naszej działalności w internecie. Oto powody.

  • Pierwszy i najważniejszy, o którym już wspominaliśmy - SEO przyciąga klientów na naszą witrynę. Ważne, żeby była dobrze wykonana, łatwa w obsłudze i funkcjonalna, ale przede wszystkim musi być WIDOCZNA w sieci. Bez tego bowiem nawet najpiękniejsza strona w sieci nie zostanie odkryta, a nasza wprost rewelacyjna oferta przepadnie bez echa.
  • A im większy ruch na stronie, tym większa szansa, że wśród odwiedzających są przyszli klienci, być może i stali, którzy zostaną już z nami na zawsze i będą nas polecać innym.
  • Pozycjonowanie zwiększa rozpoznawalność strony, co przekłada się na większe zaufanie klientów. Takie promowanie przeprowadzanie jest głównie przez odpowiednio dobrane słowa i frazy kluczowe. Nie mogą być jednak “wsadzone” tam na siłę, dlatego warto publikować wartościowe, różnego rodzaju treści eksperckie. Najlepszym miejscem, gdzie powinny się znaleźć, jest blog firmowy.
  • A i nie zapominajmy, że konkurencja nie śpi. Wręcz przeciwnie - cały czas obmyśla, jak być te pierwsza i najlepsza, także w wyszukiwarce Google. Musimy stale trzymać rękę na pulsie, a promocja w internecie, między innymi za pomocą pozycjonowania, to nasze być albo nie być w środowisku online.
Pozycjonowanie stron

Zalety pozycjonowania - spirala reklamy

Garść statystyk pochodzących z obserwacji stron internetowych naszych klientów, po wykonaniu przez nas optymalizacji strony i rozpoczęcia działań pozycjonujących.

Więcej odwiedzin z urządzeń mobilnych

Więcej czasu spędzonego na stronie internetowej

Więcej odwiedzonych podstron podczas jednej sesji

Więcej odwiedzin z wyszukiwania organicznego

Warto wynająć profesjonalną firmę!

Panuje przekonanie, że SEO jest drogie - nic bardziej mylnego. Jest wiele firm na rynku, dzięki czemu można znaleźć ofertę dostosowaną do konkretnych potrzeb. Oczywiście, przed podjęciem decyzji przeanalizujmy wszystko dokładnie, bo sama niska cena nie jest jedynym wyznacznikiem. Równie ważne jest doświadczenie, opinie, zrealizowane projekty, marka danej firmy. Jedno jest pewne - pozycjonowanie lepiej zlecić profesjonalistom, bo samemu można sobie tylko zaszkodzić. Google stosuje specjalne algorytmy i jest bardzo wyczulone na łamanie ustalonych przez siebie zasad, dlatego nawet nieświadomie, nie mając złych intencji, łatwo tutaj podpaść.

Biorąc to wszystko pod uwagę, łatwo zauważyć, że pozycjonowanie to dziś podstawa, ale żeby osiągnąć jak najlepsze efekty, lepiej zatrudnić sprawdzoną firmę. Tylko tak mamy pewność, że zaistniejemy w świadomości internautów, a nasza obecność w sieci nie będzie przypadkowa, chaotyczna i bezwartościowa, lecz prosprzedażowa, nastawiona na sukces, perspektywiczna.

Chcesz zlecić BEZPŁATNY audyt swojej strony?

Warto wynająć profesjonalną firmę!

Panuje przekonanie, że SEO jest drogie - nic bardziej mylnego. Jest wiele firm na rynku, dzięki czemu można znaleźć ofertę dostosowaną do konkretnych potrzeb. Oczywiście, przed podjęciem decyzji przeanalizujmy wszystko dokładnie, bo sama niska cena nie jest jedynym wyznacznikiem. Równie ważne jest doświadczenie, opinie, zrealizowane projekty, marka danej firmy. Jedno jest pewne - pozycjonowanie lepiej zlecić profesjonalistom, bo samemu można sobie tylko zaszkodzić. Google stosuje specjalne algorytmy i jest bardzo wyczulone na łamanie ustalonych przez siebie zasad, dlatego nawet nieświadomie, nie mając złych intencji, łatwo tutaj podpaść.

Biorąc to wszystko pod uwagę, łatwo zauważyć, że pozycjonowanie to dziś podstawa, ale żeby osiągnąć jak najlepsze efekty, lepiej zatrudnić sprawdzoną firmę. Tylko tak mamy pewność, że zaistniejemy w świadomości internautów, a nasza obecność w sieci nie będzie przypadkowa, chaotyczna i bezwartościowa, lecz prosprzedażowa, nastawiona na sukces, perspektywiczna.

Chcesz zlecić BEZPŁATNY audyt swojej strony?

Nowości na naszym blogu

Z Google Analytics za pan brat - dlaczego warto z tego korzystać? Ogrom stron, portali, firm i usług dostępnych w internecie jest jedną z jego największych zalet, ale i przy okazji...

Co to jest filtr Google i co ma wspólnego z drastycznym spadkiem ruchu na twojej stronie? Filtr Google to jedna z kar nakładanych za niestosowanie się do regulamin...

Szukasz skutecznego sposobu na wypromowanie Twojej strony internetowej, e-sklepu czy bloga? Chcesz zacząć zarabiać na swoim portalu bądź blogu? Skorzystaj z bogatej oferty WhitePress. Dzięki platfo...

Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) oraz podobne technologie w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia.