>
Social Media

Promocja firmy w social media — warto?

Wraz ze wzrostem popularności mediów społecznościowych, utarło się twierdzenie, że jeśli kogoś lub czegoś nie ma w internecie, to najpewniej nie istnieje. Choć wydawać się to może zabawne, jest całkiem prawdopodobne w przypadku marek z wielu branż. Podpowiadamy, jakie korzyści niesie promowanie firmy w social mediach.

Coraz większa liczba konsumentów, przy podejmowaniu decyzji zakupowych, posiłkuje się wiedzą zdobytą w sieci. Miejsce for internetowych od wielu lat sukcesywnie przejmują media społecznościowe, z Facebookiem, Intstagramem i YouTubem na czele. To tam poszukuje się informacji na temat produktów i usług, rekomendacji oraz inspiracji zakupowych. Nie wystarczy już, by dana marka posiadała własne miejsce w sieci, w postaci strony internetowej, ale również, by była obecna w odpowiadających jej specyfice i klienteli social mediach.

Promocja firmy w social media — warto?

Wraz ze wzrostem popularności mediów społecznościowych, utarło się twierdzenie, że jeśli kogoś lub czegoś nie ma w internecie, to najpewniej nie istnieje. Choć wydawać się to może zabawne, jest całkiem prawdopodobne w przypadku marek z wielu branż. Podpowiadamy, jakie korzyści niesie promowanie firmy w social mediach.

Coraz większa liczba konsumentów, przy podejmowaniu decyzji zakupowych, posiłkuje się wiedzą zdobytą w sieci. Miejsce for internetowych od wielu lat sukcesywnie przejmują media społecznościowe, z Facebookiem, Intstagramem i YouTubem na czele. To tam poszukuje się informacji na temat produktów i usług, rekomendacji oraz inspiracji zakupowych. Nie wystarczy już, by dana marka posiadała własne miejsce w sieci, w postaci strony internetowej, ale również, by była obecna w odpowiadających jej specyfice i klienteli social mediach.

Zwiększenie rozpoznawalności marki

Media społecznościowe to doskonałe narzędzia brandingowe. Pozwalają nie tylko zwiększać rozpoznawalność marek, ale również budować świadomość ich istnienia w umysłach potencjalnych klientów. Dlatego wśród wielu młodych firm — zwłaszcza odzieżowych czy gastronomicznych — daje się zauważyć rozpoczęcie komunikacji wizerunkowej w social mediach, jeszcze przed rozpoczęciem faktycznej działalności, w postaci na przykład, sprzedaży ubrań czy otwarcia lokalu. W ten sposób, marki te kreują swój świat i uświadamiają odbiorcom, że wkraczają na rynek.

Podsycają ciekawość konsumentów, jednocześnie obserwując zainteresowanie nowo utworzonym brandem. Zagospodarowując dla swojej firmy przestrzeń w mediach społecznościowych, stajemy się bardziej przystępni dla klientów, którzy szukają rekomendacji w sieci. Dlatego tak ważne jest, by na bieżąco monitorować firmowe profile w mediach społecznościowych i w profesjonalny sposób reagować na pojawiające się komentarze oraz recenzje (nie należy mylić tego z usuwaniem komentarzy czy recenzji), a także aktualizować informacje na profilach.

Social Media

Możliwość szybkiej interakcji

Wspomniane komentarze, recenzje, ale również wiadomości prywatne, jakie użytkownicy wielu portali społecznościowych mogą wykorzystywać do komunikowania się z marką, są świetną okazją do tego, by zdobyć ich serce. Odpowiadajmy najszybciej, jak się da, ale również z szacunkiem i rozwagą, by pokazać, że osoba po drugiej stronie szklanego ekranu, jest dla nas ważna. Jeśli wiemy, że nie jesteśmy w stanie na bieżąco udzielać odpowiedzi, zastanówmy się nad wykorzystaniem bota (lub funkcji dostępnych na danym portalu), który poinformuje internautę chociażby o tym, że wiemy o jego wiadomości i że postaramy się odpowiedzieć najszybciej, jak to będzie możliwe.

Takie małe zabiegi pozwolą poczuć się odbiorcy wyjątkowo. Pamiętajmy również, że wspomnienia o naszej marce mogą pojawiać się nie tylko na naszych profilach, ale również na kontach innych marek czy w grupach. Dlatego warto korzystać z któregoś z dostępnych na rynku narzędzi do monitoringu mediów (np. Brand24, SentiOne, ViralStat) i reagować na każde "wezwanie do tablicy" przez internautę.

Dostęp do narzędzi analitycznych

Zdecydowana większość portali społecznościowych, w których możliwe jest tworzenie profili firmowych, posiada dedykowane sekcje lub panele analityczne. Dzięki nim możemy sprawdzić, jak kreuje się trend zainteresowania naszą marką, w jakie dni, a nawet, o jakich godzinach warto publikować treści, by dopasować się do odbiorców, jak wygląda ich demografia, geografia czy zachowania, kiedy i dlaczego decydują się przejść na naszą stronę czy do sklepu internetowego itd.

Wykorzystując wszelkie informacje analityczne, jakie dostarczają nam portale społecznościowe, jesteśmy w stanie wyciągać wnioski dotyczące nie tylko samej komunikacji wizerunkowej, ale również zapotrzebowania rynku na dany produkt czy usługę, jakie mamy w swojej ofercie. Dodatkowo, social media są doskonałym kanałem do dystrybucji treści content marketingowych i zweryfikowania tego, na ile spełniają oczekiwanie odbiorców. Jeśli narzędzia analityczne z social mediów połączymy dodatkowo z chociażby Google Analytics naszej strony internetowej, dowiemy się o konsumentach jeszcze więcej i będziemy mogli serwować im najlepiej dopasowane treści.

Analiza konkurencji
Lead generation

Niski koszt dotarcia do potencjalnego klienta

Wiele portali społecznościowych pozwala markom na prowadzenie kampanii reklamowych. Warto wykorzystać tę możliwość, zwłaszcza, że social media skupiają w jednym miejscu ogromną liczbę potencjalnych klientów, a w dodatku, pozwalają targetować reklamy na konkretne grupy odbiorców. Dobrze przygotowane, wdrożone i optymalizowane kampanie mogą dostarczyć nam tanie i gorące leady sprzedażowe, które — odpowiednio pokierowane dalej — staną się rzeczywistymi klientami naszej firmy. Warto testować kreacje reklamowe i dobrze zapoznać się z panelami reklamowymi w social mediach, by maksymalnie wykorzystać ich potencjał. Kierowanie odbiorców na naszą witrynę internetową (np. do sklepu internetowego), pozwoli również zwiększyć w niej ruch, a co za tym idzie, rozpoznawalność naszej marki.

Odpowiedź na tytułowe pytanie, czy warto promować firmę w social mediach, dla większości marek jest jednoznaczna. Nie tylko warto, a nawet trzeba. Nie oznacza to oczywiście, że powinniśmy zagospodarować każdy portal społecznościowy i w każdym stworzyć firmowy profil. By dowiedzieć się, w których social mediach najlepiej działać, by zauważać rzeczywiste efekty, warto testować. Dzięki temu odkryjemy, gdzie bywają nasi potencjalni klienci, na profil, na którym portalu najlepiej reagują i z którego najwięcej ruchu przekierowywanego jest do naszej witryny. Po etapie testowania, warto skupić się na regularnym prowadzeniu profili w tych social mediach, które przynoszą naszej marce najwięcej korzyści i optymalizować swoją obecność w nich.

Chcesz rozpocząć swoją przygodę z Social Media?

Nowości na naszym blogu

Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) oraz podobne technologie w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia.